Naar Tana

13 september 2023 - Antananarivo, Madagaskar

Maandag 11-9-2023

Vandaag vliegen we terug naar Tana. We vertrekken om half 10, omdat we om 10 uur op het vliegveld moeten zijn, ondanks dat de vlucht pas aan het begin van de middag vertrekt. Op het vliegveld worden alle koffers open gemaakt om te controleren. We zijn uiteindelijk om 11 uur door alle controles heen en mogen in de wachtruimte zitten totdat het vliegtuig vertrekt. Doordat het een vrij korte baan is, moet het vliegtuig vol gas geven om op tijd in de lucht te zijn. De vlucht verloopt vrij voorspoedig. We worden opgehaald door Wilson die ons naar de Gassy Country House hotel brengt. We kennen dit hotel van eerdere reizen, het is de thuisbasis van IC Tours, die onze reis voor ons verzorgen.
Bij de ingang herkent Marc een van de bewakers. Tijdens ons Shoestringreis was hij het manusje van alles, die onder andere de koffers altijd in de bus laadde. Hij is in de loop der jaren opgeklommen tot nu de beveiliging van het hotel. We spreken hem aan en maken een praatje met hem. De rest van ons verblijf groet hij ons uiterst vriendelijk.
Er is wat verwarring over de lunch… het hotel in Maroantsetra had ons een lunchpakket mee moeten geven, maar hebben dit niet gedaan. Op de kamer staat als welkom een bord met fruit en dat is voor ons een prima lunch.
Het weer is heerlijk en we relaxen verder op het balkon van de kamer. We ontmoeten Ony ‘s avond bij het eten en vertellen haar over het verloop van de reis tot nu toe. Ze vertelt dat we morgen de gids om kwart voor 9 zullen ontmoeten voor onze reis naar Anjozorobe. Het eten ‘s avonds smaakt me niet al te goed. We gaan ‘s avonds op tijd slapen.