Naar Antananarivo

2 september 2016 - Antananarivo, Madagaskar

Vrijdag 02-09-2016

Vandaag is de laatste dag van het eerste deel van de reis. We zullen aan het einde van de dag afscheid van Dama moeten nemen. Gisteren hebben we hier samen nog wat op gedronken. Maar voor het zover is, eerst nog ruim 400 km rijden.
Eerst weer een stuk terug richting de RN6. Bij de splitsing van de RN4 en RN6 stoppen we nog even. In het dorpje wil Dama nog wat inkopen doen voor thuis en wij kunnen nog wat rondlopen en foto's maken.
Terwijl we verder rijden verandert het landschap steeds. Veel vlaktes en resten van afgebrande stukken land. We passeren nog een brug die door Eiffel is ontworpen.
Zo'n 10 km voor Maevatanana gaan we een woest stromende stenen rivier over. Daarna gaan we de bergen in. Dit gebied is de geboortestreek van Dama. Grappig genoeg komen we in Maevatanana de moeder van Dama tegen. Hij wist niet dat ze daar bij haar zus was die daar rijstvelden heeft. Ze komt daar om eten in te slaan... dat is zo ver van Tana vele malen goedkoper. We stoppen even om gedag te zeggen.
Het is een lange dag als we rond kwart over vijf bij het hotel in Tana aankomen. We nemen daar afscheid van Dama, die pal naast het hotel woont. We krijgen een briefing van Ony voor het laatste stuk van onze reis. Hier horen we dat de vlucht van morgen niet om 8 uur vertrekt, maar om 6 uur 's morgens... dat wordt weer een vroegertje.