Op weg naar Anjozorobe

13 september 2023 - Antananarivo, Madagaskar

Dinsdag 12-9-2023

We zijn vanmorgen op tijd wakker en doen rustig aan. Tegen negenen ontmoeten we Jado, onze chauffeur voor de komende 10 dagen. Voordat we naar Anjozorobe gaan, willen we nog pinnen en Marc wil nog een fles lokale rum scoren. Het zoeken naar een goede ATM valt nog niet mee… na 2 mislukte pogingen waar het niet lukte om geld te pinnen, gaan we op zoek naar de pin automaat waar we de eerste dag in Tana hadden gepind… kris kras de stad door. Daar lukt het gelukkig wel… er is ook een shoppingmall, dus we gaan ook op zoek naar de rum en naar een wc, omdat ik me wat onbestendig voel. Hier hebben ze niet de juiste rum. Uiteindelijk vertrekken we een uur later dan gepland richting Anjozorobe.

Gedurende de reis voel ik me steeds onbestendiger. Ik kijk uit naar de aankomst in het hotel. De reis zal ongeveer 2,5 uur duren, 2 uur over een redelijke weg en het laatste half uur over een zandweg. Na een uur begin ik ook misselijk te worden… ik vraag of we kunnen stoppen, maar voordat we kunnen stoppen, geef ik over in de auto. Het komt er allemaal van voren en achteren uit. Ik krijg het ook koud en voel me koortsig. Na geprobeerd te hebben door te rijden, verschillende malen gestopt te hebben, besluit Marc om Ony te bellen en aan te geven dat we terug gaan naar Tana. Ik ben ondertussen zo slap als een vaatdoek en lig achterin de auto en hoop dat we er zo snel mogelijk zijn. We gaan eerst naar de dokter. Zij schrijft een lading medicijnen voor tegen de misselijkheid, diarree, vochtverlies. Ze meet koorts en zegt dat ik geen koorts heb… voor mij voelt het anders, dus ik vraag Marc ook een thermometer te kopen…. 39 graden koorts. We gaan naar hotel San Cristobal, dat is net iets luxer dan het IC hotel en daar voel ik me nu wel prettiger bij. Marc zorgt goed voor me. Ik slaap wat, drink wat en voel nog wel de buikkrampen. Even afwachten hoe het verder gaat om te kijken hoe en wanneer we weer verder kunnen met de reis. Ony zal morgen langskomen.