Naar Tana

22 september 2023 - Antananarivo, Madagaskar

Donderdag 21-9-2023

We kunnen vandaag rustig aan doen, we hoeven pas om 11 uur weg. We zitten in een ritme, dus we worden om 6 uur wakker en ontbijten om 7 uur. Het hotel is een straat van kamerappartementen, links en rechts, boven en beneden. Aan het einde van de straat is de receptie, winkeltje en het restaurant, met daarachter het zwembad met zitjes en ligstoelen en daarachter het strand en de zee. Het is een typisch strandresort. Later lazen we in de reviews dat er regelmatig uit de kamers gestolen wordt… goed dat we dat gisteren nog niet wisten, dat geeft toch een ander gevoel.
Uiteindelijk gaan we om half 12 richting het vliegveld. Marc vindt daar nog zijn favoriete t-shirt merk en kan zijn Malegasiche shirt van 7 jaar terug vervangen door een nieuwe.
We komen de meeste mensen weer tegen die we de dagen ervoor ook her en der tegenkwamen. Zo ook een groep Japanners. Ieder afzonderlijk een karikatuur op zich. Een dame die heel snel voetje voor voetje loopt. Een verstrooide professor. Een mannetje die zijn krantje zat te lezen met zijn fototoestel om en de hele tijd met zijn waaiertje zat. Kwetterende vrouwtjes. Een vrouwtje met haar lange geisha jurk. En zodra het vliegtuig eraan kwam, snelde ze allemaal naar het raam om foto’s te maken.
De reis verloopt verder voorspoedig en in Tana arriveren we halverwege de middag in het voor ons bekende hotel en thuisbasis van IC Tours.
Het internet bij het restaurant/zwembad is vrij goed, dus ik maak van de gelegenheid gebruik om boodschappen te bestellen die ze zondag komen bezorgen. Gemak dient de mens.